5 adımda SEO Denetimi: Arama motoru sıralamalarınızı nasıl optimize edebilirsiniz?

tarafından
1260
5 adımda SEO Denetimi: Arama motoru sıralamalarınızı nasıl optimize edebilirsiniz?

Arama motorlarında (GOOGLE, Yandex, Bing, Yahoo vs.) sıralamaları fethetmeye ve belirli arama terimlerinde ilk sıraları almaya hazır mısınız? Kendi web sitenizi optimize etmeye başlamadan önce, teknik dilde SEO denetimi veya SEO Analiz olarak da adlandırılan kapsamlı bir analiz yapmak her zaman yararlıdır.

Bir SEO denetimi genellikle süreçlerin, gereksinimlerin ve yönergelerin arama motoru optimizasyonunun (SEO) tüm kurallarına göre gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini inceler. SEO Analiz ve Denetimi Bir web sitesinin sıralamasında veya kalite iyileştirmesinde optimizasyon potansiyelinin nerede olduğunu ve kullanılmayan fırsatların nerede olduğunu belirlemeye yardımcı olur. Arama motoru optimizasyonunda (SEO) uzmanlaşmış ajanslar hatta büyük şirket içi ekipler bile bu tür listeleri kullanır. Bu makale, profesyonel ve yapılandırılmış bir SEO denetiminin nasıl dikkatli bir şekilde planlanıp başarıyla gerçekleştirileceğini 5 adımda gösterir.

SEO denetimini doğru planlayın

Detaylı SEO analizi yapmaya cesaret etmeden önce iyi düşünülmüş bir plan hazırlamalısınız. Çoğu, SEO Uzmanı ve ajanslar doğrudan analize başlamak için sabırsızlanıyor ve bu nedenle bazı temel faktörleri gözden kaçırma riskiyle karşı karşıya kalıyorlar. Doğal olarak yapılan hatalar kelime Takip süresi de çok kısa olabilir veya son teslim tarihlerine uyulmayabilir. (SEO işlemlerinde garanti olmaz!) Bu nedenle, ekipler halinde bile bağlı kalacağınız bir plan oluşturmanız önerilir.

Kritik arama motoru faktörlerini dikkate almak önemlidir. Piyasada SEO denetim planlamasının nasıl görünebileceğine dair çok sayıda şablon ve en iyi uygulama örneği bulunmaktadır. Önceliklendirme veya uygulama için son tarihler gibi birçok kriter dikkate alınabilir.

SEO Aracını belirlemek

Bir SEO denetimi genellikle web sitesinin derinlemesine bir analiziyle başlar. Bu amaçla, daha büyük web siteleri için manuel çaba son derece yüksek olabileceğinden, çeşitli otomatik araçların kullanılması önerilir. Bir web sitesini tamamen veya kısmen kontrol edebilen bir dizi ücretsiz ve ücretli analiz aracı vardır. İdeal olarak, araçlar yalnızca bir web sitesinin teknik kurulumunu dikkate almakla kalmaz, aynı zamanda dahili bağlantıları, içeriği ve web sitesi mimarisini de ele alır. Bu şekilde, birkaç değerlendirmeyi birleştirmek zorunda kalmadan bir web sitesinin tüm alanlarını analiz etmek için tek bir araç kullanabilirsiniz.

Uygulamada, Google Arama konsolu (Google Search Consol)  kullanımı kendini kanıtlamıştır. Google Arama Konsolu, web sitesi sahiplerinin web sitelerini Arama konsoluna bağlayabilecekleri ve çeşitli arama verilerini analiz edebilecekleri ücretsiz bir Google hizmetidir. Google’ın aracı, yapı hataları, kod tutarsızlıkları veya bozuk bağlantılar hakkında iyi bir genel bakış sunar. Analize dayalı olarak, uygun optimizasyon önlemleri türetilebilir. Arama konsolu, web sitesi verilerine iyi bir genel bakış sağlar. Ancak, daha derin veriler elde etmek için analizin daha da derinlerine inmek istiyorsanız, Screaming Frog veya OnPage.org geri dönüş gibi araçları da kullanabilirsiniz.

Not: Bu noktadan sonra inanılmaz derecede büyük miktarda veri alacağınıza ve verileri birleştirmeniz gerekebileceğine hazırlıklı olun. Web siteniz çok büyükse, öncelikle kendinizi önemli web sitesi alanlarıyla sınırlamanız önerilir.

İş önceliği belirlendikten sonra asıl SEO denetimi gerçekleştirilebilir. Bir web sitesini arama motoru faktörleri açısından “iş bölüştürme” istiyorsanız bu 12 kritere özellikle dikkat etmelisiniz.

  • Ulaşılabilirlik
  • Dizindeki sayfaları analiz etme
  • Sayfa yapısını anlama
  • Dahili bağlantılar
  • Dış bağlantılar
  • Sayfadaki Faktörler
  • İçerik
  • anahtar kelimeler
  • mobil
  • Uluslararası
  • Zengin snippet’ler (Rich Snippets)
  • Yerel SEO

1. Erişilebilirliği kontrol edin

Bir web sitesinin dizine başarılı bir şekilde dahil edilmesi için önemli bir koşul, erişilebilirliğidir. Arama motoru botunun sayfayı doğru bir şekilde kontrol edebildiğinden (taradığından) emin olmak önemlidir. Google Botu; Daha sonraki bir tarihte dizine eklenebilmesi için mevcut web sitesi verilerini toplayan bir tarayıcıdır.

Arama konsolu (Search Consol) , Google botu gibi bir web sitesini kontrol ederek ve tarama sırasında bulunan hataları görüntüleyerek bu sorunu çözebilir. Google Search consol ile aşağıdaki işlemleri gerçekleştirebilir:

  1. HTML dosyalarının Kontrolü, Sayfaların dizine eklenebilir olup olmadığı (nonindex)
  2. JavaScript, Ajax ve CSS’yi hatalarının kontrolü
  3. URL dizine ekleme
  4. robots.txt dosyasının değerlendirilmesi
  5. Alt alanların doğrulanması
  6. Dış bağlantı kontrolü
  7. Site haritasını tanıtımı
  8. URL engelleme, silme, dış link reddi ( Dissallow backlink)
  9. ve daha fazlası.

Ayrıca bir web sayfasını hızlıca dizine eklenebilir hale gelmesi veya tam tersi hale getirmek istiyorsanız, robots.txt dosyası ile bu işlemi yapabilirsiniz.

2. Dizindeki sayfaları analiz edin

Bir SEO denetiminde ana şey, arama motorunun hangi sayfaları yakaladığını ve hangilerinin arama motoru dizinine girdiğini, yani dizine eklendiğini belirlemektir. Arama motorları yalnızca dizine eklenmiş sayfaları sıralayabildiğinden, bu önemli bir ön koşuldur.

Google’da basit bir site sorgusu ilk genel bakışı sağlayabilir. Bunun için “site:kenankahya.com.tr” gibi kenankahya.com.tr yazan yere kendi sitenizi vermeniz yeterli, onu Google arama maskesine girin. Dizine eklenen sayfaların sayısı daha sonra arama sonuçlarının üzerinde görünecektir.

Yukarıda belirtildiği gibi, indeksleme tarama yapılmadan gerçekleşemez. Bu nedenle, sayfaların engellenmediğinden, yönlendirilmediğinden, hatalı olmadığından veya tek tek URL’nin taranmasını engelleyen başka özellikler içermediğinden emin olunmalıdır.

3. Sayfa yapısını anlama

Web sitesi mimarisi, web sitesinin yapısını yansıtır ve önemli bir çift işlevi yerine getirir. Bir yandan ziyaretçilerin gidecekleri yere hızlı bir şekilde ulaşmalarına yardımcı olurken, diğer yandan da Google bot için taramayı ve dolayısıyla indekslemeyi kolaylaştırıyor. İç içe dizin yapısı veya zayıf bağlantılı alt sayfalar, tarama üzerinde zararlı bir etkiye sahip olabilir.

Bu sorular, SEO denetimi sırasında sayfaların mantıklı bir şekilde yapılandırılıp yapılandırılmadığını ve birbiriyle düzgün bir şekilde bağlantılı olup olmadığını belirlemeye yardımcı olur.

Sayfa gezinmesini anlamak kolay mı ve çok karmaşık değil mi?

Sitenizde, ziyaretçilere ve botlara ek yönlendirme sağlayan bir kırıntı navigasyonu var mı?

Tüm önemli alt sayfalara maksimum dört tıklamayla erişilebilir mi?

Sayfa hiyerarşisinde çok fazla seviye var mı?

Alt sayfalar uygun şekilde kategorize edilmiş ve tematik olarak bağlantılı mı?

URL’ler konuşuyor ve çok uzun değil mi?

4. İç Bağlantılar

Dâhili bağlantı, arama motorlarının sıralama algoritmasında önemli bir rol oynar. Ana Sayfa bir sitenin merkezi öğesi olarak kabul edilir ve bireysel alt sayfalara daha fazla bağlantı içerir. Siteye bağlı olarak, alt sayfalar kategorize edilebilir ve diğer tematik olarak uygun sayfalara bağlanabilir. Bu, bir arama motorunun düzgün bir şekilde tarayabileceği ve indeks alabileceği heterojen, hiyerarşik bir yapı oluşturur. Ne yazık ki, bu senaryo pratikte nadiren görülür, çünkü bağlantı yapısı Genellikle yetim sayfalardan, hata sayfalarından veya yanlış yönlendirilmiş alt sayfalardan oluşabiliyor.

Google Arama Motoru Ayrıca her sayfaya belirli bir değer ekler. Bu değer, gelen ve giden bağlantılardan etkilenen bir sayfanın gücünü yansıtır. Bu hesaplama, Google’ın (Pagerank hesaplama) algoritmasının önemli bir parçasıdır ve (hala) sıralamada önemli bir rol oynar. Fakat bu algoritmayı son kullanıcılardan gizli tutar. Geçmişte GOOGLE Pegerank açıkça belli ediliyordu ve çok fazla manipülasyona uğrayabiliyordu. Şimdilerde sektöre yön veren MOZ’un vermiş olduğu DA VE PA Değerleri ile çıta belirlemeye çalışan kişiler aynı hataya düşebiliyor. MOZ Çok kolay kandırılabilen bir sistem yaptı ve herkes bu sistemi kullanıyor. MOZ Popülerliği olduğu sürece bu sistemi kullanacaktır. ( Özel şirket olduğu için) Fakat ben yıllardır bu MOZ Sisteminin doğru işlemediği kanaatindeyim. Konudan fazla uzaklaşmadan devam edelim..

Bir sitenin gücü, Hangi sayfaların özellikle güçlü olduğunu ve potansiyel olarak daha yüksek sıralamaya yerleştirilebileceğini anlamak için çeşitli araçlar kullanılarak belirlenebilir. SEO analizi https://kenankahya.com.tr/seo-analiz/ ile iç link kontrolünü yapmak mümkündür.

Bir SEO denetimi yaparken, iç bağlantıları etkileyen aşağıdaki faktörleri belirlemeniz önerilir:

  1. Hata sayfaları var mı?
  2. Terkedilmiş sayfalar var mı?
  3. Sayfalar yanlış yönlendirilmiş mi?
  4. Bağlantıda çelişki var mı?
  5. Bir sayfadan 100’den fazla bağlantı çıkıyor mu?
  6. Çok az bağlantıları olan önemli sayfalar var mı?
  7. İlgili sayfalar başlangıç sayfasından “çok uzak” mı (tıklama yolu)?

5. Dış Bağlantılar (Backlink)

SEO’da olmazsa olmaz Backlink! Dış bağlantıların (Backlink) analizi, yani diğer alan adlarından kendi sitenize gelen bağlantılar da bir SEO denetiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Özellikle Spam sayfalarından gelen dış bağlantılara veya dışarıdan gelen alışılmadık derecede yüksek sayıda bağlantıya dikkat edin. Bunlar sitenize arama motorlarında “kötü bir etki” verebilir. Dış bağlantıları analiz ederken, bağlantı Popülaritesine daha yakından bakmanız önerilir. Farklı alan adlarından gelen bağlantılar kendi sitenize ne kadar çok işaret ederse, bu sayfanın bağlantı popülaritesi o kadar yüksek olur, yani bir site ne kadar çok sayfa önerirse, site o kadar güvenilir olur.

SEO denetiminin bir parçası olarak cevaplanması gereken bir sitenin bağlantı profili ile ilgili bazı sorular.

  • Dış bağlantılar, bağlantı veren Sayfa / URL ile alakalı mı?
  • Bir etki alanından çok sayıda dış bağlantı var mı (Yan bağlantılar)?
  • Çok fazla şüpheli Spam bağlantısı var mı?
  • Harici, güvenilir siteler analiz edilen siteye bağlantı veriyor mu?
  • Ana Sayfaya çok sayıda bağlantı ve tek tek alt sayfalara çok az bağlantı var mı?
  • Google, Google Arama Konsolu aracılığıyla gelen bağlantılar hakkında herhangi bir bilgi veriyor mu (örneğin, penaltı)?
  • Belirli bir alt sayfaya çok sayıda Ziyaretçi getiren değerli bağlantılar var mı?

SEO analiz google sıralama yarışması içinde bulunan kişilerin, sitelerini denetlerken bu önemli ölçüleri dikkate alacağından hiç şüphemiz yok.