Apple ödeme yöntemi reddedildi sorunu için çözüm yöntemleri

tarafından
739
Apple ödeme yöntemi reddedildi sorunu için çözüm yöntemleri

Apple ödeme yöntemi reddedildi sorunu ile karşılaştıysanız çözümü için doğru adrestesiniz. Kendinizi yeni bir ürün satın almak için iTunes veya App Store’u kullanırken bulursanız, girdiğiniz ödeme yönteminin reddedildiğini fark edebilirsiniz. Bu durumda, kurduğunuz yöntemle satın alma işlemini yapıp yapamayacağınızı kontrol etmeniz önemlidir. Alternatif olarak, satın alma işleminizin gerçekleşmesini sağlamak için farklı bir yöntem deneyebilirsiniz.

Apple Ödeme Yöntemi Reddedildi Çözümü

App Store veya iTunes’dan ürün satın aldığınızda, ödeme yönteminizin düzgün çalıştığını doğrulamanız önemlidir. Ödemeniz reddedilirse, cihazınızı kullanamayacaksınız ve bu sinir bozucu olabilir. Bir satın alma işlemi gerçekleştirmeden önce ödeme yönteminizin çalıştığından emin olmak için atabileceğiniz bazı basit adımlar vardır.

Fatura bilgilerinizi güncelleyerek ödeme yönteminizin çalıştığını doğrulayabilirsiniz. Bunu, iOS veya Mac aygıtınızdaki Ayarlar menüsüne giderek yapabilirsiniz. Kredi kartınızı veya banka kartınızı eklemek veya güncellemek, App Store ve iTunes’da alışveriş yapmanızı sağlayacaktır.

Yeni bir ödeme yöntemi eklerken ülke ve bölgeyi doğru girdiğinizden emin olun. Bu, Apple’ın ödeme yönteminizin geçerliliğini belirlemesine yardımcı olabilir. Fatura adresini kontrol edin ve herhangi bir kısıtlama olup olmadığını banka ile kontrol edin.

Ödeme yönteminizin çalıştığından emin olmanın başka bir yolu da WiFi’yi açmaktır. Bazı yerler banka kartlarını kabul etmeyebilir. Bir VPN kullanmak da ödeme sorunlarına neden olabilir. Cihazınızda WiFi’yi açmak için Ayarlar menüsüne ve ardından Genel’e gidin.

Apple’ın ödeme sistemi yazılım sorunlarından etkilenebilir. Ayrıca, yerel yasalar veya politikalarınızdaki değişiklikler ödeme yönteminizin kullanımını etkileyebilir. Bu nedenle, herhangi bir uluslararası ödeme için finans kurumuyla iletişime geçmeniz gerekecektir.

Ödemeniz reddedilirse geri ödeme talebinde bulunabilirsiniz. Para iadesi talep etmeyi seçseniz de seçmeseniz de bunun nedenini öğrenebilmelisiniz. Örneğin, bazı bankalar 5 doların altındaki küçük alımları otomatik olarak reddediyor.

Apple, sorularınız veya endişeleriniz konusunda size yardımcı olabilecek bir destek ekibine sahiptir. Ayrıca, ödemenizin neden reddedildiğini öğrenmenize yardımcı olabilirler. Daha fazla bilgi için Apple’ın Destek Alın sitesini ziyaret edin.

En kesin çözüm olmasa da, bu size Apple logosunun aslında bir numara yaptığını gösterecektir. Ekranınızdaki kırmızı metin, Apple Kimliğinizin ödemenizle ilgili bir sorunu olduğunu açıklayacaktır.

Kartınızı veren kuruluşla iletişime geçin

Bir Apple Kimliğiniz varsa, ödeme yönteminizle ilgili bir sorunla karşılaşabilirsiniz. Bu, birçok farklı nedenden dolayı ortaya çıkabilir. Bu sorunla karşılaşırsanız finans kurumunuzla iletişime geçmeniz önemlidir. Kartınızın neden reddedildiğini belirlemenize yardımcı olabilirler ve size geri ödeme veya alternatif bir ödeme seçeneği sunabilirler.

Ödeme yönteminiz iTunes veya App Store’da reddedildiyse, kartınızı veren kuruluşla da iletişime geçebilirsiniz. Kartınızı veren kuruluş, aktif bir kart kullanıp kullanmadığınızı kontrol edebilir. Bulunduğunuz yere bağlı olarak, finans kurumunuz ayrıca gelecekte App Store’dan satın alma işlemlerine izin verebilir.

Kartınızı veren kuruluşa ek olarak, kartınızın neden reddedildiği hakkında daha fazla bilgi edinmek için bankanızla da iletişime geçebilirsiniz. Birçok banka, 5 doların altındaki küçük alımları otomatik olarak reddeder. Ancak bankanızdan bu kısıtlamayı değiştirmesini isteyebilirsiniz.

Apple Destek, sorunu çözmenize de yardımcı olabilir. Sohbet veya e-posta da dahil olmak üzere çeşitli kanallar aracılığıyla Apple ile iletişim kurun. Destek Al web sitelerini de ziyaret edebilirsiniz.

Ödeme yönteminiz iTunes veya App Store’da reddedildiğinde, genellikle satın alma işleminiz için geri ödeme alabilirsiniz. Ancak, geri ödeme talebinde bulunmadan önce ödenmemiş satın alma işlemleri için ödeme yapmanız gerekecektir.

Para iadesi talebinde bulunmadan önce, durumu kartınızı veren kuruluşa açıklamanız gerekecektir. Bir geri ödeme aldıktan sonra, ödemenizin neden reddedildiğini öğrenmeye çalışabilirsiniz. Reddedilmenin bazı nedenleri arasında yetersiz bakiye, yanlış kredi bilgileri veya süresi dolmuş bir banka kartı yer alır.

Geri ödeme için beklerken ödeme bilgilerinizi güncellemeyi deneyebilirsiniz. Bunu iTunes Ayarlarında veya App Store uygulamasında yapabilirsiniz. Ayrıca PayPal hesabı gibi bir yedek kart da ekleyebilirsiniz. Sorun devam ederse bankanızla veya Apple Destek ile iletişime geçebilirsiniz.

Bazen ödeme yönteminiz bir aksaklık nedeniyle veya cihazınızdaki yazılım güncel olmadığı için reddedilir. Bu sorunu çözmek için VPN’i kapatabilir veya işletim sisteminizin güncellenmiş bir sürümünü kullanabilirsiniz.

Ödenmemiş satın almalar veya abonelikler için ödeme yapın

App Store veya iTunes’da alışveriş yapmaya çalışıyorsanız ancak ödeme yönteminiz reddediliyorsa, sorunu çözmek için atabileceğiniz bazı adımlar vardır. Ödeme yönteminizin reddedilme nedenlerine bağlı olarak geri ödeme alabilir veya aboneliğinizin iptal edilmesini sağlayabilirsiniz.

Para iadesi talebinde bulunmadan önce faturalarınızı ödemeniz gerekir. Bu, App Store veya iTunes’u tekrar kullanabilmenizi ve başınızın belaya girmesini önlemenizi sağlayacaktır.

Kredi veya banka kartınız varsa, masraflara itiraz edebilirsiniz. Ön ödemeli bir banka kartınız varsa, yeni alışveriş yapabilmeniz için önce faturanın tamamını ödemeniz gerekir. Alternatif olarak, bankanızı arayarak kısıtlamayı değiştirmelerini isteyebilirsiniz. Prosedür hakkında daha fazla bilgi edinmek için Apple Destek ile de iletişime geçebilirsiniz.

Bir ödeme yönteminin reddedilmesinin bir başka nedeni de fatura adresinin doğru olmamasıdır. Ayrıca, bir yazılım veya sistem arızası da ödeme yapmanızı engelleyebilir. Ayrıca, bazı bankalar küçük işlemleri otomatik olarak reddeder.

Ödeme yapmakta sorun yaşıyorsanız, hesap ve ödeme bilgilerinizi güncellemelisiniz. Ardından App Store veya iTunes, ödenmemiş siparişlerinizi güncellenmiş ödeme yönteminden tahsil etmeye çalışır.

Doğru ödeme yöntemini kullandığınızdan emin olmanız gerekse de bir finans kurumu da bir seçenektir. Bazı durumlarda, uluslararası satın almalar yapmak için bir finans kuruluşundan yetki istemeniz gerekebilir. Bazı bankalar, hesabınızı kendileriyle doğrulamanızı da ister.

Finans kuruluşunuzla iletişime geçtikten sonra, durumunuzu onlara açıklamanız gerekecektir. Daha sonra soruna bakacak ve bir çözüm bulmaya çalışacaklar. Bazen bir finans uzmanıyla konuşmanız istenir.

Bir satın alma işlemi için ödeme yapamıyorsanız Apple Kimliğiniz düzeltilebilir ve bunu Ayarlar’da nasıl yapacağınızı öğrenebilirsiniz. Aynı şekilde fatura bilgilerinizi düzenleyerek Apple ödeme yönteminizi de düzeltebilirsiniz. Bunu yapmak için, hesabınıza giriş yapın ve Ayarlar’ı seçin.

Satın Alınan Ürünü İptal Etme

App Store veya iTunes’dan bir şey satın aldıysanız ancak bunun bedelini ödemekte zorlanıyorsanız, bir ödeme yöntemini geri çekmek ve sorunu çözmek isteyebilirsiniz. Bunu birkaç basit adımla yapabilirsiniz.

Öncelikle, doğru adı ve fatura adresini doğrulamanız gerekir. Kredi kartı bilgileriniz yanlış girildiği için bu sorun olabilir. Ya da finans kurumunuz politikasını değiştirerek kartınızı uluslararası alışverişler için kullanılamaz hale getirmiş olabilir.

Doğru adı ve fatura adresini doğruladıktan sonra satın alma geçmişinizi kontrol edebilirsiniz. Apple, ödemenizin reddedilmesine ilişkin birkaç neden gösterecektir. Bazen yazılım veya sistem hatalarından kaynaklanır. Diğer zamanlarda bunun nedeni, bölgenizdeki politikalardaki değişikliklerdir.

Bir şey için ödeme yapmakta sorun yaşamanızın bir başka nedeni de, cihazınızda bir VPN kullanıyor olmanızdır. Cihazınızın VPN’i, satın alma işlemi yapmak için ihtiyaç duyduğunuz bilgileri engelliyor olabilir. Bankanız ödemelerinizi reddediyor da olabilir. Bankanızı aradığınızdan ve kısıtlamaları değiştirmelerini istediğinizden emin olun.

iTunes mağazası, yeni bir ödeme yöntemi eklemenize, mevcut olanları yeniden sıralamanıza ve hatta bir tanesini silmenize olanak tanır. Ancak, hesabınızda listelenmeyen bir ödeme yöntemi varsa, bu bilgileri manuel olarak girmeniz gerekir.

Apple Kimliği ödemelerini düzeltmenin bazı kolay yolları da vardır. Örneğin, WiFi’yi açabilir, bankanızla hesabınızı doğrulayabilir ve hatta ödenmemiş bir satın alma işlemi için geri ödeme alabilirsiniz.

Bazı kişiler kimlik hırsızlığı veya yetkisiz satın almalar konusunda gergindir, bu nedenle kredi kartlarını Apple Kimliklerine bağlamak istemezler. Bu nedenle en az bir ödeme yöntemini dosyada tutmak önemlidir.

Kredi kartınızla bir satın alma için ödeme yapmasanız bile aboneliklere kaydolmak için Apple Kimliğinizi kullanabilirsiniz. Bunu yaparsanız, aboneliğinizi her güncellediğinizde ödeme bilgilerinizi güncellemeniz gerekir.

Aile Paylaşımı’nı devre dışı bırakmadan iTunes veya App Store’da bir ödeme yöntemini geri çekmek için ödeme bilgilerinizi düzenlemeniz gerekir. Bunu, Mac’inizde veya PC’nizde iTunes’u açarak yapabilirsiniz. iTunes hesabınızda oturum açın. Hesap > Hesabımı Görüntüle’ye gidin.

Faydalanılan kaynaklar: https://howcanpay.com/