Kapat

Markalaşmanın önemi Giderek artıyor

Anasayfa Girişimcilik Markalaşmanın önemi Giderek artıyor
ülkemizde markalaşma

Markalaşmanın önemi tahmin ettiğinizden de büyüktür. Yeni işletme kuracak kişilerin en büyük sorunlarından biri bence Kurumsallaşmanın ilk adımı olan Markalaşma düşüncesini atlamak. Ticari faaliyetlerine devam eden milyonlarca firma olmasına rağmen belli aşamaları aşıp kendi markamızı oluşturmaktan kaçınıyoruz.

Marka tescili ile firmanızın ürettiği ürünleri,fikirleri çalınmasına ve sizin izniniz olmadan kullanımını engeller. Türkiye gibi az gelişmiş ülkelerde marka tesciline önem verilmiyor. Dünyanın en büyük Ekonomiye sahip ülkesi olan ABD bu konuda lider. Her yıl ABD de yapılan marka ve patent sayısı Türkiye’nin Neredeyse 1000 katı. Rakamda sıfır hatası yok, Ülkemizde marka bilinçsizliği var. Firmalar dünya pazarında olma ve ticaret hacmini artırmak istiyorlarsa markalaşmalıdır. Bu işlemin ilk aşaması marka tescili yaptırmaktan gelir.

Marka: 556 sayılı markaların korunması hakkındaki kanun hükmünde kararnameye göre, bir teşebbüsün mal veya hizmetlerini bir başka teşebbüsün mal veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlaması koşuluyla, kişi adları dahil, özellikle sözcükler şekiller, harfler, sayılar, malların biçimi veya ambalajları gibi çizimle görüntülenebilen veya benzer biçimde ifade edilebilen, baskı yoluyla yayınlanabilen ve çoğaltılabilen her türlü işaretleri içerir.

Neden Marka Tescili yapılmıyor

Bu da ilginizi çekebilir  Allattin Ceceli'nin girişim hikayesini biliyor musunuz?

Firmalarımız büyük ölçüde marka tescil ve markalaşma aşamalarını bilmiyorlar veya bu sürecin maliyetinden dolayı markalaşma çabası sarf etmiyorlar.

pek çok kişi markanın anlamını sadece ürünlerin üzerindeki logo veya paketlerin üzerindeki desen olarak algılamaktadır. Oysa markayı oluşturan fikir ve oluşumun firmanın kişiliğini geleceğe dair proje ve vizyonunu. Sektördeki konumunu veya hedeflediği konumu anlamak çok kolay.

Markalaşmanın önemi

Markalaşmayı firmaların sadece ürettikleri ürünleri kısa vadede tutturma çalışmaları olarak görmemeleri gerekmektedir. Bunu örnek ile anlatmak gerekirse, 2003 yılında Çin üzerindeki ambargolar kalkması ile Çin ticaret hacmini dünya pazarına aktarmış, Çin firmalarının aşırı rekabetli fiyat politikalarının karşısında sadece markalaşmayı yakalamış firmalar durabilmiştir. Bu sebeple Ülkemizde çok önemli bir noktada olan Tekstil sektörü yara almış, markalaşmayı başaramayan firmalarımız çinin aşırı rekabetçi tavırları nedeni ile iflas etmek, kapanmak zorunda kalmışlardır.

Yurt içinde belli markalaşma aşamalarını aşmış küçük çaplı firmalar, Kendilerinden çok daha fazla iş hacmi ve ekonomik değeri olan firmalardan daha yüksek kar marjı ile çalıştıklarını biliyor muydunuz? Kaliteyi ve yüksek sorumluluğu benimsemiş bir markayı oluşturup daha yüksek kar marjları elde etmek varken daha fazla kaynak tüketip neden daha az kazanasınız ki? Dünyada marka değerlerine çok önem veren Coca Cola gibi firmalar 150 yıla yakın zamandır ayakta durmasının en büyük sebebi markalarına vermiş oldukları değerlerden geçer.

Bu da ilginizi çekebilir  market bayiliği almak

Yine markalaşmanın önemini anlayıp dünyada çok iyi yerlere gelen Nike gibi firmaların markalaşma aşamalarını inceleyip bu konuda ne kadar geç kaldığınızı ve her yıl düzenli olarak bu anlamda yatırım yapmanız gerektiğini görebilirsiniz.

Unutmayın yasalar koruyucudur, Fakat bu koruyuculuktan yararlanmayı bilmeyenler faydalanamaz.

Kenan Kahya – Haziran 2018

Bir önceki içeriğimiz olanDevletten hazine arazisi nasıl kiralanır - Satın Alınır başlıklı güncel makalemizde hayvancılık için devletten arazi kiralama ve hazine arazisi kiralama bedelleri hakkında genel bilgiler verilmektedir.

1 0 0 0 0 0

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir