Kapat

iş stresini azaltma yöntemleri

Anasayfa Genel iş stresini azaltma yöntemleri
iş stresini azaltma yöntemleri

Stres, insanlara uygulanan baskılardan olumsuz bir şekilde etkilenir ve sizinle olan işinizin sebep olduğu stresin üstesinden gelmek zor olabilir. Bununla birlikte, iş stresi ile mücadele etmek önemlidir, çünkü verimlilik kaybı, uyku sorunları, yüksek tansiyon ve mutsuzluklara neden olabilir.  Hem ofis hem de evde bir dizi değişiklikle iş yeri stresini azaltmaya yardımcı olabilirsiniz. Günlük rutininize bir veya daha fazla stres azaltma uygulamalarını dahil etmeyi deneyin ve kendinizi iş yerinde ve evde mutlu bulabilirsiniz.

İş Günü İçinde Zamanınızı Yönetme

iş-yeri-stresi-kurtulmak iş stresini azaltma yöntemleri

iş stresi,stres azaltmak,stres azaltma,iş stresi ile mücadele etmek

1. Güne erken başla. Bilim, güne erken başlama ve uykudan faydalanma konularında ileri geri giderken, pek çok kişi, iş gününe erkenden başlayarak daha üretken ve mutlu olduklarını söylüyor. Erken çalışmak acele saatlik yolculukların neden olduğu stresin ortadan kaldırılmasına yardımcı olabilir ve birçok kişi sabahları en verimli hissettiklerini söyler.
Güne erken başlamak, geç ayrılmak yerine düzenli bir saatte ayrılmanızı sağlar, böylece işinizin akşamları kişisel zamanınızı alacağı düşüncesinin neden olduğu stres ortadan kaldırılır.

2. Büyük işleri küçük parçalara ayırın. Her gün yapmak zorunda olduğunuz şeyleri planlayın ve büyük projeleri daha yönetilebilir görevlere bölün. Bunu yapmak, önünüzde olan tüm işleri düşünme, bir defada tek bir şey üzerinde yoğunlaşmanıza yardımcı olmanızı ve her parçayı bitirdiğinizde bir tamamlama hissi vermenize yardımcı olmanızı sağlar.
Örneğin, bir ev sahneye çıkarmanız gerekiyorsa, bir kerede bir odayı süslemeye konsantre olun. Mutfakla başlayın ve görev tamamlandığında oturma odasına geçin. Sonra ana yatak odasına geçin vb.

iş-stresi-azaltmak-2 iş stresini azaltma yöntemleri

iş stresi ile mücadele etmek

3. Öğle yemeğinde masandan uzaklaş.  Her gün en az 30 dakika ofisten çıkın. Mümkünse biraz güneş ışığı alın veya yürüyün. Aksi takdirde, müzik dinlemek veya okumak için iyi bir yemek ya da sessiz bir köşe gibi bir şeyler bulun, sabahın stresiyle birlikte kurtulmanıza yardımcı olabilir.
Bazı insanlar öğle yemeğinde yoga yapmak istiyorlar. Özel bir yer bulmak ve çalışmak için bir yoga matu getirmek, kaslarınızı germek ve düşüncelerinizi odaklanmak için size yardımcı olabilir. Meditasyon, nefes alıp verme egzersizleri veya düzenli masaj aynı zamanda stres rahatlatıcı etkilere de sahip olabilir.

iş-stresi-azaltmak-3 iş stresini azaltma yöntemleri

iş stresi,stres azaltmak,stres azaltma,iş stresi ile mücadele etmek

4. İşten önce veya sonra günlük dinlendirici faaliyetlerle uğraşın. Stresin en aza indirgemek için yoga veya günlük kaydı gibi rahatlatıcı etkinlikleri kullanın. Bunlar stresli bir iş gününden sonra gevşemek veya zihin ve bedeninizi işten önce hazırlamak için iyi yollardır. Yüzme, çizim, bisiklet, bahçe, balık tutma veya meditasyon olsun, size uygun bir şeyler seçin.

iş-stresi-kurtulma-yöntemleri-4 iş stresini azaltma yöntemleri

iş stresi,stres azaltmak,stres azaltma,iş stresi ile mücadele etmek

5. Düzenli olarak tatil yap. Şirketiniz size tatil zamanı teklif ediyorsa kullanın. İster evde birkaç günlüğüne yolculuk edip rahatlamak, tatil saatlerini kullanmak verimliliği artırmak, stres azaltmak ve kalp hastalığı ve uyku kaybı gibi sağlık sorunlarını hafifletmek için düşünülür.
Tatil zamanınızı aldığınızda, işten tamamen ayrın. Yalnızca düzeltebileceğiniz gerçek bir acil durum olmadıkça, iş görüşmeleri yapmayın, iş e-postalarına cevap vermeyin veya işinize zamanı ayırmayın.

Bu da ilginizi çekebilir  Türkiye'de fazla yapılmamış Benzersiz iş fikirleri

İşyerinde Stresle Başa Çıkma

1. Gerçekçi hedefler yaratın. Büyük hedeflere sahip olmak iyi olsa da, bunları daha küçük, uygulanabilir adımlara ayırabilmeniz gerekir. Sadece bir sonuç öngörmekle kalmayıp aynı zamanda hedefinizi gerçekleştirmek için tek tek yönetebileceğiniz adımlarla dolu bir eylem planı oluşturarak gerçekçi hedefler oluşturun.
Örneğin, amacınız 90 gün içinde teknik bir raporu tamamlamak olabilir. Kendiniz için günlük ya da haftalık hedefler belirlemek için bu raporu bölümlere ayırın. Bu şekilde, hedefleri kontrol ederken, yaptığınız şeyi değil, sadece ne yapılması gerektiğini göreceksiniz.
Eylem planlarındaki hataların ve revizyonların ortak olduğunu anlayın. Olumlu sonuçlar doğurabilir, bu da çalışmadığında bir şeyi değiştirmenize izin verir. Hatalarınızı tanımak ve onlardan öğrenmek yerine onları inkâr etmek.

2. Ofiste zamanınızı yönetmeye yardımcı olması için yapılacaklar listesi veya takvim kullanın. Takvim, kalem ve ped, organizatör, cebe takvim veya yapmanız gereken ve yapmanız gereken zamanı düzenlemenize yardımcı olacak bir şey kullanın. Görevler ve son başvuru tarihleri ​​kafanızda dağınık hale gelebilir ve ne öncelik vermeniz gerektiğini bildiklerinde onları yaymak görmek yardımcı olabilir.
Görevlerinizi bir dizi liste veya takvim üzerinden yaymamaya çalışın. Bu, karışıklığa neden olabilir ve stresinize katılabilir. Bunun yerine, bir merkezi listeye veya takvime yapışın.

3. Günlük bir zaman çizelgesi oluşturarak uyumsuzlukları en aza indirin. Çağrılar, e-postalar ve talep çok hızlı olabilir, bu da bazen nasıl devam edebileceğinizi bilmiyorsunuz. Belli başlı dikkati dağıtmak için zaman yaratarak bir kerede çok fazla hokkabazlık yapmanın neden olduğu stresin azaltılması. E-postalara cevap vermek için öğle yemeğinden bir saat sonra telefon görüşmeleri ve bir saat sonunda bir saat bekletin.
Bu sadece stresinizi azaltmakla kalmayıp aynı zamanda odaklanmayı geliştirir ve gün boyunca daha üretken olmanızı sağlar.
Bana ulaştığınız için teşekkür ederim “gibi bir şey belirten otomatik bir e-posta yanıtı oluşturmanıza yardımcı olabilir. E-postanızı aldım ve 24 saat içinde cevap vereceğim. “Bu, başkalarına iletişimlerini aldığını ve tepki süresiyle ilgili beklentilerini yönetmesini sağlar.
Bazı aramaları, e-postaları veya istekleri beklemek çok kritik olacaktır, ancak bir zaman çizelgesi oluşturarak, sayısız kesintiye yanıt vermenin artan baskısı olmadan yüksek öncelikli durumları daha iyi karşılayabilirsiniz.

Bu da ilginizi çekebilir  Alçı Sıva uygulayıcısı Ustalık Belgesi

4. Sorumlulukları devret. İşinizde birden çok sorumluluk veya büyük proje varsa, bunları kendiniz de almak zorunda hissetmeyin. İster bir ekibi yönetirseniz veya sadece bir ortak grup üyesiyseniz de, bunalmış hissediyorsanız bazı plakaları olan birine bazı görevleri üstlenmesini istemeyerek korkmayın.
Temsilci olma konusunda heyecanlıysanız, genel görevin veya projenin nasıl bir gelişme gösterdiğini görebilmeniz için haftalık veya günlük toplantılar veya check-in’ler yapın. Mikromanasyondan kaçınmak için yorgun olun çünkü bu sizin ve onlar için daha fazla stres yaratabilir.

iş-stresi-kurtulmak-için-dedikodu-yapmayın-5 iş stresini azaltma yöntemleri

iş stresi,stres azaltmak,stres azaltma,iş stresi ile mücadele etmek

5. Dedikoducu ve aşırı şikayet etmekten kaçının. Aşırı mağduriyetler ifade etmek ve iş arkadaşlarınızın kişisel konularıyla ilgili dedikoduları yapmak, iş yerinde olumsuz, stresli bir tutuma neden olabilir. Bunu sık sık yapan kişilerle çalışıyorsanız, çekimser kalmaya çalışın.
Küçük şikayet etmeden kaçınarak büyük şikayetlerin farkında olabilirsiniz. Daha büyük sorunlardan rahatsız olan dedikodulara katılmak yerine, gerçekçi olmayan hedefler, iş yerinde mağduriyet, haksız çalışma uygulamaları veya maaş soruları hakkında üstlerinizle konuşun.

Stresin Ofis Dışı Kalması

iş-stresi-azaltmak iş stresini azaltma yöntemleri

iş stresi,stres azaltmak,stres azaltma,iş stresi ile mücadele etmek

1. Çalışmalarınızı ofiste bırakın. Okul öğretmenleri gibi bazı meslekler saatler sonra çalışmaya ihtiyaç duymasına rağmen, çalışmalarınızı ev hayatınızdan ayırmak için bilinçli bir çaba göstermelisiniz. İş e-postalarını ve çağrıları yok sayın ve ofiste çalışmanız gerekiyorsa, bu amaca yönelik belirli zamanları belirleyin ve çalışmalarınızı bunun ötesine taşımayın.
Evden uzaktan çalışma veya evden çalışıyorsanız, günün belirli saatlerine iş bırakmanız önemlidir. Bilgisayarınızı kapatın veya iş görüşmelerinizi sesli mesajınıza kendiniz belirlediğiniz çalışma saatleri dışında iletin.

iş-stresi-kurtulmak-7 iş stresini azaltma yöntemleri

iş stresi,stres azaltmak,stres azaltma,iş stresi ile mücadele etmek

2. Düzenli egzersiz. Sağlık uzmanları, haftada en az dört kez en az 30 dakika kardiyovasküler egzersiz yapmanızı önerir. Egzersiz sadece sağlıklı olmanıza yardımcı olmakla kalmaz, endorfinleri artırır ve beyninizin odaklanmasına yardımcı olur, bu da her ikisi de stresini hafifletir.
Stres azaltma amacıyla egzersiz, yoğun olmaktan çok ılımlı olabilir. Bir sınıfa kaydolun, bir okul ekibine katılın ya da günlük bir güç yürüyüşü yapın veya koşu yapın. Önemli olan kendinizi hareket ettirmektir.
Birçok kişi yoga egzersiz ve meditasyon rahatlatıcı bir denge olarak bulabilirsiniz. Restoratif yoga özellikle yoğun egzersizler üzerinde gevşeme ve uygun duruş üzerine odaklanmaktadır. Size yakın bir spor salonunda veya topluluk merkezinde bir sınıf veya bir yoga grubu arayın.

iş-stresi-kurtulmak-8 iş stresini azaltma yöntemleri

iş stresi,stres azaltmak,stres azaltma,iş stresi ile mücadele etmek

3. Besleyici, dengeli bir diyetle yemek ye. Beyniniz, protein açısından zengin gıdalardaki amino asitler de dahil olmak üzere, gün boyunca odaklanmanızı sağlamak için uygun beslenmeye ihtiyaç duyar. Atıştırmalıkları ve yemeklerinizi önceden hazırlayın, böylece işinizi yapmanız için gereken yakıtları elde edebilirsiniz. Öğlenleri ve atıştırmalıkları, sağlıksız yiyecekler sipariş ederek istek içine girmemek için önceden paketleyin.
Başarmanız gereken büyük görevler almadan önce yemek yiyin ya da atıştırın. Bir sunum, toplantı ya da tamamen boş karnıyla önemli bir telefon görüşmesi yapmak iyi bir fikir değildir.
Vücudunuz, protein, karmaşık karbonhidrat ve sağlıklı yağ dengesini, odaklanmanıza ve gün boyu devam ettirmeye yardımcı olacak şekilde dengeler.

iş-stresinden-kurtulmak-için-iyi-uyuyun iş stresini azaltma yöntemleri

iş stresi,stres azaltmak,stres azaltma,iş stresi ile mücadele etmek

4. Gece yedi ila dokuz saat uyuyun. Gecenin sekiz saatini uyumaya adamanız lazım. Yatmadan önce ve bir saat uyanmak için cihazlarınızı rahatlatmak ve fişten çekmek için bir saat içinde bekleyin.
Yatmadan önce tamamen işten ayrılmanız önemlidir. Tamamen işsiz olabilmeniz için biraz zaman ayırdığınızdan emin olun, aksi takdirde stres stresi size kaliteli bir uyku çekmenizi engelleyebilir.

Bu da ilginizi çekebilir  Ankara'da yatırım yapmak için nedenler

5. İşin dışına çıkmak isteyen bir şeyler bulun. Bazı çalışmalar, gönüllü olarak çalışmanın veya kendini iyileştirmeye yönelik çalışmaların stresini doğrudan azaltabileceğini göstermiştir. İlgilendiğiniz bir şey bulmak için toplumunuzdaki gönüllü organizasyonlara ve hizmet gruplarına bakın ya da eğitimine devam etmek veya yeni bir beceri öğrenmek için bir ders almak düşünün.
Yerel bir community college’da uygun bir sınıfa girmeyi seçebilir veya kodlama veya ücretsiz bir çevrimiçi hizmetle bir dil gibi yeni bir beceriyi öğrenmeye bakabilirsiniz.
Bölgenizde kimlerin yardıma ihtiyacı olduğunu görmek için yerel gıda pancarı, evcil hayvan barınakları, topluluk merkezleri ve diğer gönüllü kuruluşlarla görüşün. Alternatif olarak, birçok organizasyon çevrimiçi projelerde yardımcı olmak için özel becerilere sahip uzak gönüllüleri arar.

6 . Her gün gülün Kahkahanın, endorfinleri arttırdığını, kaslarınızı canlandırdığını ve stres tepkisini yatıştırmaya yardımcı olduğunun keşfedildi. Günlük olarak gülecek bir şey bulmanıza yardımcı olacak bir kitap, TV şovu, resim veya başka bir şey arayın.

Bir önceki içeriğimiz olanBaba döner bayilik şartları başlıklı güncel makalemizde baba döner, baba döner bayiliği ve baba döner bayilik hakkında genel bilgiler verilmektedir.

0 0 0 0 0 0

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DMCA.com Protection Status